Tuesday, July 12, 2011

Nani disandarkan untuk mendapatkan Sneidjer

Berikutan kegagalan untuk mendapatkan Samir Nasri yang dikatakan akan terus bersama Cesc Fabregas dan Arsenal sehingga musim hadapan. Selain mendapat tekanan daripada pembantunya, Sir Alex kini tiada pilihan lain untuk terus cuba memperolehi pemain Belanda yang sekian lama disasarkan iaitu Wesley Sneidjer. Kali ini dikhabarkan dia sudahpun menyandarkan Nani sebagai pemain untuk ditukarkan dengan Sneidjer selain tambahan beberapa juta wang.

Agak mengejutkan juga kerana pemain yang paling banyak menghasilkan assist untuk Manchester United pada musim lalu yang bakal dipenggal untuk membawa Sneidjer. Tetapi mungkin ada beberapa sebab lain yang boleh diambil kira seperti MU baru sahaja memperolehi Ashley Young dibahagian sayap selain mereka tiada pemain tengah yang konsisten dengan Hargreaves dan Carrick yang dikatakan tidak menonjol sepertimana yang pernah dilakukan oleh Scholes ataupun Keane sebelum ini. Selain itu FA England juga menggalakkan pemain tempatan beraksi untuk kelab-kelab di EPL dengan mewajibkan sekurang-kurangnya 6 pemain tempatan untuk setiap pasukan.

Sneidjer pada masa ini dinilaikan pada harga £35juta juga telah menerima tawaran untuk beraksi bersama kelab Sepanyol, Malaga dengan bayaran £200, 000 seminggu.

No comments:

Post a Comment