Sunday, November 11, 2012

Brendan Rodgers janjikan pelengkap Suarez Januari ini.

Luis Suarez boleh dianggap hero kepada Liverpool pada musim ini kerana pengaruh kuatnya meletakkan Liverpool sebagai sebuah pasukan yang masih lagi mencabar di EPL. Kenyataan ini dikuatkan dengan statistik semasa dimana Suarez sebenarnya secara peribadi telah menyumbangkan 9 mata daripada keseluruhan 11 mata diperolehi Liverpool pada masa ini dengan hasil jaringan dan bantuan lolosan bola darinya. Sekiranya tiada Suarez bermaksud Liverpool sekarang berada pada kedudukan 3 terbawah liga.

Menyedari hakikat ini maka, Pengurus Liverpool, Brendan Rodgers berjanji akan melobi kepada pihak pengurusan untuk mendapatkan seorang lagi penyerang untuk membantu Suarez pada Januari nanti. Tambahan pemain ini dijangka akan dapat mambantu Liverpool untuk menempatkan diri ke saingan Eropah pada musim hadapan.

Rodgers juga menambah yang Liverpool juga tidak mahu suasana yang berlaku terhadap Fernando Torres pada Januari 2011 lalu juga menimpa Suarez. Fernando Torres pada tahun lalu telah meninggalkan Liverpool ke Chelsea dengan alasan yang dia dahaga kejuaraan yang tidak mungkin dapat dikecapi sekiranya berada di Liverpool.

Diantara nama-nama yang disebut-sebut akan ke Liverpool nanti adalah penyerang Schalke Klaas Jan-Huntelaar, penyerang Helsinki Joel Pohjanpalo, penyerang 23 tahun Bayern  Nils Petersen, penyerang Chelsea Daniel Sturiddge.

No comments:

Post a Comment