Thursday, June 30, 2011

Manchester United sah perolehi David De gea

Manchester United telahpun mengesahkan penjaga gol U21 Sepanyol ini telahpun menandatangani perjanjian selama 5 tahun dan telahpun lulus ujian kesihatan pada Isnin lalu.

De Gea yang banyak disamakan dengan Edwin Van Der Sar dikatakan mempunya prospek masa hadapan yang cerah baru sahaja menjuaraai Piala Kejuaraan Eropah U21 bersama Sepanyol. Dia amat bergembira dengan kelab barunya ini dan berjanji akan berusaha untuk mengekalkan reputasinya memandangkan dia kini berada di sebuah kelab yang ternama di Eropah.

Kehadiran De Gea ke Manchester United juga menandakan yang Tomasz Kuszczak bakal meninggalkan Old Trafford sedikit masa lagi.

Perpindahan ini menjadikan Manchester United kini telahpun membelanjakan sebanyak £50juta untuk mendapatkan pemain baru pada musim ini dan ini termasuklah Ashley Young da Phil Jones. Manchester United dijangkan akan berusaha untuk membawa seorang lagi pemain untuk menggantikan Paul Scholes yang bersara. Antara pemain yang disenaraikan adalah sasaran jangka panjang mereka, Wesley Sneidjer, Luka Modric dan Alexis Sanchez.

No comments:

Post a Comment