Saturday, March 26, 2011

Liverpool mahukan Philippe Mexes sekiranya gagal dapatkan Gary Cahill

Liverpool akan berusaha mendapatkan Pertahanan Perancis Philippe Mexes secara percuma sekiranya Pertahanan Bolton Gary Cahill menolak tawaran mereka untuk ke Manchester United. Kenny Dalglish melihatkan Gary Cahill adalah pemain yang sesuai untuk menggantikan Jamie Carragher tetapi Liverpool perlu membayar £18 million untuk mendapatkannya.

Pengarah Bolasepak Liverpool yang juga berbangsa Perancis Damien Comolli sangat menyanjungi Philippe Mexes ketika dia berada di Auxerre lagi dan amat yakin yang dia akan ke Liverpool walaupun mendapat tawaran daripada Arsenal and AC Milan.

Permintaan bayaran gaji Mexes dijangka tidak menyukarkan Liverpool memandangkan dia didapatkan secara percuma, mengenai polisi FSG yang mahukan Liverpool menandatangani pemain muda, Mexes yang akan berusia 29 tahun masih boleh ditawarkan untuk penjualan semula.
Selain Gary Cahill, Dalglish kini juga mensasarkan pemain tengah Blackpool Charlie Adam, Ashley Young (Aston Villa), Matt Jarvis (Wolves), Antoine Griezmann (Real Sociedad) , Dimitri Payet (St Etienne) dan Yann M’Vila (Rennes).

No comments:

Post a Comment