Saturday, August 6, 2011

Percaturan AVB terpaksa sisihkan Fernando Torres.

Percaturan taktikal Andre Villas-Boas untuk memastikan kemenangan mula buat Chelsea menyebabkan Fernando Torres disingkirkan daripada senarai pemain utama Chelsea. Keadaan ini makin merumitkan bagi bekas penyerang Liverpool yang dibawa ke Chelsea dengan £50 juta pada Januari lalu. Torres kini masih lagi terkinja-kinja untuk mendapatkan kembali prestasinya yang mula munurun sejak menyertai Sepanyol didalam kempen Piala Dunia tahun lalu.
Dengan hanya menjaringkan satu gol semenjak bersama Chelsea ditambah dengan persembahan yang kurang memberangsangkan semasa perlawanan pra-musim baru-baru ini, AVB kini sebaliknya terpaksa melanjutkan kontrak setahun lagi untuk Didier Drogba selain bertindak sebagai penyerang utama Chelsea dengan formasi 4-3-3.
Selain itu, Daniel Sturridge kini semakin mendapat pilihan dengan aksi yang memberangsangkan setelah dipinjamkan ke Bolton pada musim lepas dengan option berikutnya memihak kepada Nicolas Anelka atau Salomon Kalou dibahagian sisi bakal meletakkan lagi Fernando Torres akan terus berada dibangku simpanan.

No comments:

Post a Comment