Monday, August 1, 2011

Tony Fernandes perolehi 51% pegangan QPR

Pemilik Air Asia yang juga adalah pemilik pasukan Formula Satu Team Lotus, Tony Fernandes mengesahkan sebagai pemegang saham terbanyak QPR dengan persetujuan membeli 51% pemilikan kelab tersebut. Fernandes pada bulan lalu gagal mendapatkan pegangan ke atas sebuah lagi kelab di kota London, West Ham.

Perjanjian ini menjadikan Fernandes sudah layak untuk mempengerusikan kelab tersebut walaubagaimanapun pemilik bersama terdahulu Flavio Briatore dan Ecclestone masih memegang tugas tersebut.

Fernandes kini dikatakan telah bersetuju untuk membeli lagi keseluruhan pemilikan Ecclestone untuk membolehkannya mendapatkan mandat penuh keatas QPR. Selain Flavio Briatore dan Ecclestone, Konglomerat dari India, Lakshmi Mittal juga mempunyai pegangan sebanyak 33%.

Fernandes kini berada di Itali untuk mengadakan perbincangan bersama pengurus kelab tersebut Neil Warnock mengenai persiapan kelab tersebut menghadapi EPL pada musim ini termasuk dengan pembelian pemain baru. Pada masa ini QPR dalam perbincangan untuk membawa pemain Blackpool DJ Campbell dengan harga £1.25juta.

No comments:

Post a Comment