Wednesday, January 5, 2011

Kolo Toure dan Adebayor bergaduh di latihan

Komen pengurus Manchester City mengatakan yang pemainnya kurang semangat juang mungkin salah apabila hari ini Kolo Toure dan Emmanuel Adebayor dikatakan bergaduh sesama sendiri di tempat latihan terbuka Carrington. Pergaduhan itu bagaimanapun dileraikan oleh rakan sepasukan.

Sebelumnya pada bulan lepas pergaduhan sesama rakan sepasukan juga dilaporkan berlaku diantara Mario Balotelli dan  Jerome Boateng. Adakah ini suatu perkara yang biasa semasa latihan?. Dan tempat latihan terbuka Manchester City ini pasti menjadi sasaran paparazzi yang ingin mendapatkan sesuatu yang panas.


Pertembungan antara Toure dan Adebayor dikatakan bermula dengan perang mulut antara kedua-dua pemain, bagi Mancini dia menganggap ia berpunca daripada kurangnya penglibatan kedua-dua pemain pada perlawanan sebelum ini menambah perasaan kecewa mereka. Adebayor dikatakan menunjukkan hasratnya untuk meninggalkan City pada bulan ini.

Jurucakap City memberitahu ini adalah perkara yang biasa di pusat latihan kelab dan kedua-dua pemain dikatakan telahpun berjabat tangan menunjukkan pendamaian. Sebelum ini pusat latihan West Ham juga pernah dikejutkan dengan insiden pergaduhan pemain antara John Hartson dan Eyal Berkovic dan Ruud Van Nistelrooy dipercayai dijual dari Manchester United kerana pergaduhannya dengan Cristiano Ronaldo.

Pada 2007, Pemain Manchester City semasa itu, Joey Barton di larang bermain selama 4 bulan kerana menyerang Ousmane Dabo.

Tetapi kem Manchester City sekarang lebih banyak pertelingkahan dikesan oleh media seperti Toure-Adebayor, Balotelli-Boateng, Milner-Yaya Toure dan Adebayor-Kompany.

No comments:

Post a Comment