Monday, January 17, 2011

Pencarian Jentera Tengah Man Utd.

Sehingga kini Manchester United masih lagi belum ditewaskan di EPL. Namun begitu ada dua lagi kekurangan yang memang tidak memuaskan hati Alex Furgeson dengan skuad yang sedia ada sekarang walaupun ramai yang mengatakan bahawa mereka didalam landasan yang yang tepat untuk mengunguli liga.

Kekurangan yang dilihat oleh Sir Alex adalah masalah pengganti Van Der Sar selepas persaraannya nanti tetapi ia boleh dilupakan buat sementara waktu sehingga hujung musim ini kerana beberapa pemain telahpun dikenalpasti untik dipancing ke Old Trafford.

Satu kekurangan lagi yang meruncingkan persembahan pasukan ini adalah tiadanya pemain yang berkemampuan menjadi penggerak dibahagian midfiled tengah mereka. Di awal musim lagi Sir Alex telah mengakui bahawa pasukan sekarang kekurangan jentera midfield yang kreatif. Dan sehingga kini tiada seorang pemain pun yang secara konsistennya diturunkan oleh Sir Alex. Mungkin dia mahukan pemain yang mempunyai kriteria yang dimahukannya di posisi ini seperti lagenda Eric Cantona ataupun Roy Keane.

Antara pemain yang amat diharapkan oleh Sir Alex adalah Owen Hagreaves yang diperolehi daripada Bayern Munich pada 2007 dengan harga dan bayaran imbuhan yang tinggi. Tetapi pelaburan itu tidak berhasil apabila Hagreaves tidak menghasilkan sesuatu yang baik dan dia sendiri sehingga kini masih menanti-nanti bilakah kontrak terbarunya akan ditawarkan oleh Manchester United. Jika tiada kontrak terbaru sehingga hujung musim ini bermaksud dia telah disingkirkan dari Old Trafford.

Sebagai gantinya beberapa muka telah dikenalpasti diantaranya Wesley Sneidjer dan Lasanna Diarra, dan yang terkini adalah pemain remaja Barcelona, Sergio Busquets. Manchester United kini dilaporkan telah memerhatikan pemain ini kerana dilaporkan Barcelona tidak dapat memperbaharui kontrak Busquets yang mahukan gaji yang tinggi.

Dilaporkan Manchester United dijangka akan cuba mendapatkan pemain berusia 22 tahun ini pada musim hadapan sekiranya Barcelona gagal mengikatnya.

No comments:

Post a Comment