Friday, January 21, 2011

Mourinho akan meninggalkan Real Madrid Jun nanti.

Beberapa kelab di EPL kini didalam keadaan berjaga-jaga apabila mendengar desas-desus yang mengatakan Jose Mourinho bakal meninggalkan Real madird pada Jun nanti.

Mourinho "The Special One" kini tidak sependapat dengan Pengarah Sukan Jorge Valdano mengenai polisi perpindahan mereka dan memberi petunjuk kepada penasihatnya yang dia akan meletakkan jawatan pada Jun nanti dan dijangka akan dipancing oleh beberapa kelab EPLseperti Liverpool, Manchester City dan boleh dimasukkan sekali, Manchester United.

Mourinho gusar dengan kehilangan penyerang Argentina mereka, Gonzalo Higuain sepanjang musim ini akan merencatkan perancangannya dan mahukan penggantinya semasa musim perpindahan sekarang. beberapa muka telah dikenalpasti oleh Mourinho seperti Fernando Llorente, Hugo Almeida dan Ruud Van Nistelrooy.

Mourinho baru-baru ini dikritik oleh Valdano selepas seri 1-1 dengan Almeria dan ketinggalan 4 mata dibelakang pendahulu liga Barcelona. Punca kejatuhan prestasi Real itu dikaitkan dengan masalah serangan mereka yang menurunkan Karim Benzema. Kritikan pada umum itu menunjukkan terdapat masalah dalaman diantara Mourinho-Valdano dan boleh membuat Mourinho mula memikirkan untuk berundur daripada Real Madrid walaupun kontraknya masih terikat sehingga 2014.

Pada akhir tahun lalu juga Mourinho pernah menyuarakan keinginannya untuk ke EPL sekiranya kontraknya tamat dan dia telah dikaitkan untuk menggantikan Sir Alex Ferguson di Manchester United sekiranya Sir Alex mengundurkan diri. Dia juga secara terbuka telah memohon maaf kepada peminat The Kop semasa insiden yang menimbulkan kemarahan mereka kepadanya semasa pertemuan akhir Piala FA England 2005 diantara Liverpool dan Chelsea.

2 comments:

  1. mai liverpool pun boleh!


    Berita Liverpool Terkini :Preview : Wolves VS Liverpool
    Berita Liverpool Terkini 2:Sape Cakap Liverpool Takde Duit?
    Berita Liverpool Terkini 3:Transfer Rumours Januari Liverpool Part 2




    .

    ReplyDelete
  2. Kelab mana pun yang dia akan join, EPL akan bertambah panas lagi musim depan.

    ReplyDelete