Friday, December 3, 2010

Bastian Schweinsteiger : Man Utd terpaksa menunggu lebih lama

Bayern Munich memberitahu media hari ini bahawa pemainnya yang juga pemain antarabangsa Jerman, Bastian Schweinsteiger terpaksa menunggu sehingga kontraknya tamat 18 bulan daripada sekarang sekiranya berhasrat untuk berpindah.

Manchester United yang juga sebelum ini pernah mendapatkan Owen Hargreaves daripada Bayern dengan harga £18m pada May 2007 kini dikatakan amat berminat untuk mendapatkan khidmat Schweinsteiger.

Schweinsteiger, 26, sehingga kini masih menolak tawaran terbaru Bayern setelah dikatakan mendapat tawaran perpindahan ke Manchester United, Chelsea and Barcelona.

Schweinsteiger mendedahkan dia amat berminat untuk bermain di EPL dengan Manchester United menjadi destinasi kemungkinannya tetapi pengerusi Bayern Karl-Heinz Rummenigge telah mengeluarkan kata putus untuk terus berusaha menpertahankan kedudukannya di Bayern dengan harapan perjanjian kontrak terbaru akan diperolehi.

Bayern yang dilaporkan memperolehi keuntungan tahunan €312m pada tahun ini telah menandatangani perjanjian jangka panjang bersama Franck Ribery, Thomas Mueller dan Philipp Lahm.

No comments:

Post a Comment