Tuesday, December 14, 2010

Permintaan Tevez bukan kerana wang

Ketegangan hubungan Tevez-Mancini dikatakan antara faktor
Tevez tidak senang berada di England.
Carlos Tévez mendedahkan permintaanmya untuk meninggalkan Machester City bukan adalah disebabkan wang. Difahamkan juga sebagai imbuhan terbaru Tevez dikatakan telah ditawarkan bonus sebanyak £5M dan sebuah rumah dengan keluasan tanah untuk 3-hole golf course. sekiranya menerima tawaran terbaru daripada City. Permintaan Tevez untuk meninggalkan City adalah satu tamparan kepada mereka yang baru sahaja berjaya menduduki tempat dikelompok atas EPL.

Pada pemikiran Tevez, penyerahan permohonan perpindahan tidak akan dapat dibeli dengan wang pada masa ini kerana dia hanya mahukan anak-anaknya berada dipangkuannya dimana meraka dikatakan berada didalam tekanan setelah kehilangannya sejak 2006 lagi. Sebelum ini Tevez hanya memberitahu hasratnya kepada media mengenai apa yang terpendam pada dirinya.

Terdapat juga khabar lain yang mengatakan punca Tevez tidak menyukai kehidupannya di Eastland adalah kerana keretakkan hubungannya dengan Pengurus Manchester City Roberto Mancini.

Ikuti apakah jejak kehidupan pemain ini di England:

August 2006 – Meninggalkan Corinthians untuk ke West Ham bersama Javier Mascherano untuk £24 million. West Ham bagaimanapun didenda £5.5 million kerana menendatangani pemain yang dimiliki oleh MSI iaitu pemilik agennya Kia Joorabchian.

August 2007 – Menyertai Manchester United untuk 2 tahun pinjaman sebanyak £10 million, dengan MSI membayar semula West Ham £2 million untuk melepaskan kontraknya.

January 2008 – Berjanji akankembali ke Boca Juniors, kelab dimana kariernya bermula untuk bersama Juan Roman Riquelme.

June 2009 – Manchester United mendedahkan Tevez telah menolak tawaran kontrak 5 tahun di Old Trafford walaupun Sir Alex sanggup membayar MSI £25.5 million.

July 2009 – Manchester City membayar £32 million untuk mendapatkan Tevez dengan bayaran gaji sebanyak £160,000 seminggu.

November 2009 - Mendedahkan yang dia akan bersara sekiranya Argentina menjuarai Piala Dunia di Afrika Selatan.

April 2010 – Hubungan Tevez dengan Mancini mula di hidu media selepas dia mengkritik sessi latihan Mancini.

August 2010 – Mancini menjadikan Tevez sebagai Kapten pasukan Manchester City.

October 2010 – Selepas bertengkar dengan Mancini semasa City menewaskan Newcastle 2-1, Tevez mendedahkan hasratnya untuk bersara.

December 2010 – Tevez menyerahkan Manchester City Surat permohonan perpindahan.

No comments:

Post a Comment