Friday, December 10, 2010

FA Cup Replay : FC United of Manchester 0 - 4 Brighton

Penyokong FC United tetap berpuas hati walaupun tewas diperingkat ini.
Cabaran FC United of Manchester didalam FA Cup berakhir semalam setelah ditewaskan Brighton and Hove Albion 0-4. Walaupun tewas penyokong mereka masih juga merayakan "Kemenangan" yang simboliknya dengan "People Power". Sememangnya layak untuk ke peringkat ini sudah menjadi kepuasan kepada bekas penyokong Manchester United ini.

Walaupun bermain di tempat lawan di Gigg Lane, pasukan di liga Championship Brighton yang diuruskan oleh Gus Poyet (dulunya pemain antarabangsa Uruguay dan pernah bermain untuk Chelsea dan Tottenham) tidak menghadapi masalah untuk menewaskan FC United.

Agak mencemaskan juga apabila FC United juga hampir-hampir menewaskan Brighton pada pertemuan pertama mereka dahulu yang berkesudahan dengan keputusan 1-1.

Seterusnya meleburkan impian FC United untuk bertemu dengan Manchester United. Kebolehan dan dedikasi pasukan ini sebenarnya mendapat liputan yang amat luas pada media Britain dengan gelaran seperti "Glourious Giant Killers", "Screw The Glazers", "Real Fans" dan banyak lagi.

No comments:

Post a Comment