Monday, November 29, 2010

"The Chosen One" : Ane!! salah faham la..

No Doubt!!... Sesedar aku Jose Mourinho bagi aku kini adalah "The Best" in the world sebagai seorang Jurulatih tak kira apa-apa pasukan pun yang dia latih pasti akan menang sesuatu. Sekali lagi... No Doubt!! Kalau dulu aku berkata Alex... Hiddink antara yang terbaik... sekarang tidak lagi... semua orang sudah melabel Mourinho sebagai 'The Chosen One"... itulah hakikatnya, aku setuju... Aku rasa ilmu bola dia sudah jauh meninggalkan guru-guru yang pernah mengajar dia dulu. Sebab tu kot dia dilabel "The Chosen One". Agak-agak kalau dia train team hoki pun boleh menang jugak kot.

Beralih kepada sikap dia, ni yang aku tak suka. Kalau nak perang mulut aku rasa mamak yang dok tebar roti canai pun boleh shut up!! Semua orang dia mau gaduh, pantang kalau ada media tanya soalan-soalan batu api mesti dia bikin kontroversi.

Kalau dulu masa kat Chelsea Sir Alex mesti kena komplen kalau ada clash dengan MU (kini sudah reda mungkin sebab dia target nak ganti Alex kot), sekarang dia komplen Barcelona (Malam esok jumpa Barca). Biasala kalau nak main psiko tapi takkan semua game penting mesti buat sidang kontroversi.

Dan mangsa seterusnya, Arsene Wenger yang membuat komen peribadi keatas pasukan Real Madrid dibawah bimbingan Mourinho yang menerima dua kad merah melalui Ramos dan Alonso semasa perlawanan menentang Ajax minggu lepas. Tak tahu pula mengapa Wenger memberi komen tersebut mungkin merasa Arsenal akan berada sekumpulan dengan Real Madrid untuk kelayakan seterusnya.

Seperti dengan peristiwa-peristiwa yang sudah, Mourinho memang sudah diketahui umum dengan kenyataan yang pertama dikeluarkannya. Semua fakta-fakta pencapaiannya akan dikumpulkan untuk dibandingkan dengan mangsa-mangsanya.

Itulah Mourinho, Wenger cuma membuat kenyataan supaya EUFA mengkaji semula insiden tersebut tetapi dia sebaliknya menyoal Wenger mengenai jumlah kejuaraan yang dipungut Wenger dan kekalahan Arsenal pada Braga minggu lepas. Ane!! You salah faham la... rileks...

Arsenal tidak pernah memenangi apa-apa trofi sejak mereka menjuarai EPL pada 2005 lalu.

P/S : Sekiranya Arsenal layak 8 Disember ni dalam kempen Liga Juara dan Arsenal diundi sekumpulan dengan Real Madrid... aku rasa kontroversi ni akan lebih panas...

No comments:

Post a Comment