Tuesday, November 9, 2010

MU dapatkan Mats Møller Dæhli minggu ini

Manchester United akan menandatangani pemain attacking midfielder berusia 15 tahun minggu ini, Mats Møller Dæhli adalah anak kepada komentator bolasepak terkenal di Norway Truls Dæhli dan juga seorang ahli fotografi sukan. Pemain ini telah digambarkan sebagai pemain muda yang paling bersinar di Norway pada masa ini.

Perjanjian Daehli membolehkan dia berlatih di Akademi Manchester pada 1 Februari nanti selepas dia berjaya melepasi beberapa ujian percubaan dengan kelab tersebut.

Daehli telah memulakan debut bersama Norway U-15 pada Ogos lepas di Sweden, walaupun Norway telah tewas dalam semua perlawanan tersebut tetapi dia telah dipilih sebagai pemain terbaik kejohanan.

Jurulatih Stabaek Pal Berg mengklasifikasikan pemain muda ini sebagai pemain yang mempunyai teknik yang luar biasa dan bakat yang amat menakjubkan untuk menjadi seorang pemain yang berkualiti nanti.

Walaupun Daehli bermain untuk pasukan muda Stabaek tetapi dia kini berlatih bersama skuad utama dan dilaporkan bakat semulajadi Daehli pertama kali dikesan di akademi bolasepak lagenda United Ole Gunnar Solskjaer.




Perhatikan pergerakkan pemain yang bernombor 12.

No comments:

Post a Comment