Sunday, November 7, 2010

Patrice Evra mahu ke Real Madrid

Patrice Evra mahu meninggalkan Manchester United pada penghujung musim ini untuk ke Real Madrid dan menghabiskan kariernya disana.

Walaubagaimanapun perbincangan sedang dijalankan untuk menyambung semula kontraknya yang akan berakhir pada Jun 2012 tetapi dia juga sedang menimbangkan kemungkinan untuk berpindah ke Sepanyol.

Evra yang bersama United dengan pembelian £5.5 million daripada Monaco pada 2006 lalu juga mahu menandatangani kontrak terakhir bersama United untuk masa depannya dan pada masa yang sama dapat membantu kelab memaksimakan pulangan wang tunai ke kelab sekiranya kontraknya dipersetujui dengan United berjaya mengikat pemain yang berusia 29 tahun ini sebagai asset kepada mereka

Pemilik kelab baru-baru ini telah bersetuju untuk memberi dana sebanyak £50m kepada Sir Alex untuk mendapatkan pemain baru pada musim panas nanti dan membenarkan beliau menggunakan semua dana yang diperolehi hasil daripada penjualan pemain untuk mendapatkan pemain baru.

Bagi Furgeson juga beliau tidak mahu kehilangan Evra di United kerana dana yang diperolehi nanti digunakan untuk mendapatkan pemain di posisi yang lain. Dilaporkan Evra memang sudah disasarkan oleh Jose Mourinho sejak musim panas lalu.

Berkemungkinan besar Evra akan menunggalkan United kini amat tinggi setelah dikatakan dia amat marah dengan komen Rooney baru-baru ini sebelum membuat keputusan untuk terus bersama United dengan menyatakan United sudah tidak mempunyai cita-cita lagi untuk bersaing diperingkat tertinggi kerana kurang berminat untuk mendapatkan pemain yang berkebolehan

No comments:

Post a Comment