Tuesday, November 16, 2010

Lima punca kekalahan teruk Chelsea kepada Sunderland

Drogba yang baru pulih daripada malaria - Arhgg... dia datang
lagi... ini sudah sampai kali kesepuluh ni ku tahan juga...
Kekalahan Chelsea 0-3 kepada Sunderland semalam dikatakan adalah kekalahan terburuk Chelsea di Stamford Bridge sejak 2002, berikut adalah lima faktor yang berkemungkinan punca kekalahan tersebut hasil daripada penilaian daripada seoranng journalist sebuah akhbar terkemuka di London, Oliver Brown.

1. Frank Lampard
Pada akhir sessi latihan Khamis lalu, Carlo Ancelotti memberitahu Lampard telah kembali ke tahap asal ketika latihan setelah direhatkan sejak Ogos lalu akibat pembedahan Hernia. Tetapi dia terpaksa direhatkan akibat kecederaan adductor muscle sehari sebelum perlawanan. Lampard mungkin terpaksa berehat selama dua minggu lagi selepas ini.

2. John Terry
Kecederaan belakang Terry telah memaksa Chelsea menggunakan pasangan Paulo Ferreira dan Branislav Ivanovic yang nampak lebih goyah berbanding pasangan terry dan Alex.

3. Didier Drogba
Setelah Drogba dikatakan menghidap malaria pada mingu lepas, dia kini sedang berusaha untuk mencapai semula prestasinya.

4. Ray Wilkins
Dikatakan ketiadaan penolong jurulatih ini yang dipecat minggu lepas ini telah banyak mengubah suasana dibilik persalinan Chelsea. Wilkins adalah orang yang paling memberi peranan kepada pemain Chelsea ketika berehat dibilik persalinan sebelum perlawanan separuh masa kedua berlangsung dan dia adalah antara muka yang menjadi perhatian mereka semasa itu. Ramai penyokong Chelsea dikatakan tidak berpuashati dengan penyingkiran Wilkins dengan adanya sepanduk yang menulis “We want Ray back”.

5. Kurangnya kekuatan dari dalam pasukan.
Apa yang meresahkan Ancelloti adalah kegagalan pemain Chelsea untuk bangkit semula selepas ketinggalan 0-1 pada separuh masa pertama. Dikatakan Chelsea tidak dapat bangkit sekiranya kekurangan sebelas pemain dari kesebelasan utama mereka. Chelsea boleh berbangga dengan kekuatan pasukan utama mereka tetapi pasukan kedua Chelsea kini amat berbeza kualiti mereka berbanding pasukan utama.

No comments:

Post a Comment