Monday, November 8, 2010

Roy Hodgson gagal memperolehi suntikan dana untuk perpindahan Januari ini.

Pemilik baru Liverpool John W Henry hari ini mengumumkan dana kewangan untuk membeli pemain baru di Liverpool pada Januari ini tidak akan diberi kepada pengurus pasukan Roy Hodgson kerana dia tidak berpuashati dengan cara Hodgson membuat urusan perpindahan sehingga setakat ini.

Mungkin peminat-peminat Liverpool telah menghidu keputusan ini setelah baru-baru ini Damien Comolli telah di lantik sebagai Pengarah Strategi Bolasepak oleh Henry. Tugas yang diberikan kepada Comolli adalah untuk mendapatkan pemain baru untuk Liverpool terutamanya kepada pemain bakat muda. Sehingga sekarang semua pemain yang direkrut oleh Hodgson adalah pemain yang berusia dan berpengalaman. Pelantikan Comolli seperti telah mensisihkan kepentingan pengurus kelab ini untuk memperolehi pemain yang dikehendakinya selepas ini.

New England Sports Ventures (NESV) sebenar telah bersedia untuk menghadapi kemungkinan satu lagi ketegangan di Anfield mengenai perkara ini kerana mereka amat tidak berpuashati dengan penambahan skuad Hodgson sehingga kini.

Pemain Sayap Joe Cole diperolehi secara percuma daripada Chelsea dengan bayaran £120,000 seminggu dan Milan Jovanovic juga didapatkan secara percuma selain £20M lagi digunakan untuk mendapatkan Christian Poulsen, Paul Konchesky dan Raul Meireles.

No comments:

Post a Comment