Thursday, September 23, 2010

Revolusi tahun baru Gerrard Houlier

Selepas baru mendapatkan tempatnya sebagai pengurus baru Aston Villa dan menyusun semula barisan staff-staff disitu, kini Houllier sedang mencari pemain-pemain baru yang akan membarisi skuad Aston Villa pada perpindahan pemain untuk slot Januari depan. Berikut adalah nama-nama yang dikatakan telahpun berada dalam pemerhatian Houllier.

John Mensah
Pemain pertahanan Ghana yang kini berpengkalan di Lyon, Perancis tetapi dipinjamkan ke Sunderland dan telah menunjukkan prestasi yang cemerlang ketika bersama Sunderland.

Jermaine Jenas
Jenas pada ketika kurang digunakan di Tottenham berikutan kehadiran Rafael Van Der Vaart dan mungkin aka diberikan option perpindahan sekiranya Tottenham menerima bayaran yang setimpal. Tetapi agak menggusarkan apabila Jenas hanya bermain 19 perlawanan sahaja pada musim lepas.

Scott Loach
Dengan Penjaga Gol Brad Friedel yang kini mencecah 40 tahun, penjaga gol berusia 22 tahun dari Watford mungkin akan dibawa ke Villa Park. Agak cemerlang pada musim lepas apabila mendapat 12 clean sheet daripada 46 perlawanan.

Steven N’Zonzi
Berasal dari Perancis N'Zonzi yang berusia 21 tahun ketika bermain bersama Blackburn. Dikatakan corak permainanya tidak sesuai dengan corak permainan Blackburn. Tetapi Villa memerlukan harga yang mahal kerana N'Zonzi baru sahaja mengikat kontrak 5 tahun di Ewood Park.

Djbril Cisse
Juga berasal daripada Perancis, terdapat khabar angin yang Cisse akan berpindah ke Manchester United ataupun Liverpool (kelab lamanya) tetapi dilaporkan Cisse kini amat bergembira berada di Panathianakos, Greece. Cisse adalah penjaring terbanyak Liga Premier Greek pada 2009/10 dan begitu teruja kerana berpeluang bermain di Liga Juara Eropah sekarang. Ini sedikit mungkin mengagalkan prospek perpindahannya ke Aston Villa.

No comments:

Post a Comment